Mascarpone torta s jahodami

By Nicolette Lear - júla 16, 2015

Zdravím Vás tesne pred odchodom do Prahy. Keďže dnes môj priateľ oslavuje rozhodla som sa urobiť také menšie prekvapenie a upiecť mu lahodnú sladkú tortu. Nie je veľmi zložitá, ale napriek tomu na mňa dohliadala a pomáhala  mi kamarátka.

Torta je svieža,veľmi vhodná na letné dni. Ja som sa rozhodla robiť ju s jahodami ale v minulosti som použila aj čučoriedky, aj keď si myslím, že by nebolo zlé žiadne iné ovocie. Ale to je už o vašej chuti a predstavivosti.

Možno to nie je torta s fondánu a marcipánu, ale napriek tomu je podľa mňa veľmi vhodná na prípravu ak neviete s týmito materiálmi pracovať. Tak pusťme sa do receptu.  





Ingrediencie 

Suroviny na prvý (väčší) korpus,ktorý rozrežeme.
  • vajce - 5 ks
  • práškový cukor - 200 g
  • polohrubá múka - 250 g
  • olej - 125 ml
  • voda - 125 ml
  • prášok do pečiva - 1 balenie
kakao - 3 PL
Ja  na prípravu používam len suroviny na prvý korpus. Takže robím 2 základne piškóty z ingrediencii nachádzajúcich sa vyššie 

Suroviny na 1 korpus
  • vajce - 3 ks
  • práškový cukor - 120 g
  • polohrubá múka - 130 g
  • olej - 70 ml
  • prášok do pečiva - 1/2 balenia
  • kakao - 1,5 PL


Plnka

  • mascarpone - 500 g
  • smotana na šľahanie - 500 ml
  • práškový cukor - 4 PL
  • vanilkový cukor - 1 balenie
  • stužovač šľahačky - 2 balenia

  • Čokoládová poleva:
  • čokoláda na varenie - 80 g (52 %)
  • stužený tuk CERA - 2 KL (alebo klasické tvrdé maslo) 

Postup prípravy :
  1. Žĺtka a bielka  vymiešame s cukrom do peny. Postupne pridávame vodu a olej.
  2. Preosiatu múku zmiešame s práškom do pečiva a kakaom.
  3. Múku primiešame do peny.
  4. Tortovú formu si vymažeme tukom a vysypeme múkou.
  5. Pečieme 45 minút na 180 °C. Ak by sa nám vrch torty pálil, môžeme ho prikryť alobalom a teplotu znížiť na 150 °C. Pred dopečením alobal odstránime.
    Ja som to mala  celý čas len na 150°
  6. Vychladnuté cesto rozkrojíme na 2 časti hrubé cca. 1,5 cm.
  7. Takto isto si pripravíme aj ďalší korpus.

Pripravíme si plnku:
  1. Mascarpone vymiešame s vanilkovým a práškovým cukrom.
  2. Vyšľaháme si šľahačky so stužovačom a zmiešame s mascarpone. Krém hotový :)
    Ak sa stane, že nemáte  dostato smotany na šľahanie, môžete použiť aj šľahačku v prášku.
  3. Očistíme si jahody a nakrájame ich na menšie kúsky.
    Najlepšie na kolieska.
  4. Spodný korpus potrieme vrstvou krému a poukladáme naň jahody.
  5. Na prostredný korpus nanesieme tenkú vrstvu krému a krémovou časťou ho položíme na jahody.
  6. Opäť navrstvíme krém, poukladáme jahody a taktiež vrchný korpus zo spodnej časti potrieme tenkou vrstvou krému a položíme krémovou časťou na jahody.
  7. Tortu dáme na chvíľu stuhnúť do chladničky.
Pripravíme si čokoládovú polevu:
Vo vodnom kúpeli roztopíme čokoládu na varenie so stuženým tukom.
  1. Vrch torty polejeme polevou a dáme opäť stuhnúť do chladničky.
  2. Keď máme tortu stuhnutú môžeme ju začať zdobiť.
  3. Odložila som si trošku krému na potretie torty po jej obvode.
  4. Takže si potrieme celú tortu (okrem vrchnej časti kde už máme čokoládovú polevu) krémom a prikladáme čokoládové tyčinky (môžu byť aj zmrzlinové trubičky alebo čokoládky KitKat či Kinder čokoládky).Čokoládové tyčinky by mali tortu trošku prevyšovať aby sme si vytvorili také korýtko do ktorých nasypeme čokoládové hoblinky.
  5. Na záver tortu previažeme mašľou.

    Zdroj pôvodného receptu: tu

    Recept som upravovala len v maličkostiach. Buď pre zjednodušenie práce alebo som napísala poznámku ako som to pripravovala ja.

    Prajem vám dobrú chuť.  :) 
    Nezabudnite si pozrieť  predchádzajúce  články o raňajkárni a o Látkových náhrdelníkoch 
    Už sa veľmi teším keď vám napíšem o zážitkoch z Prahy. 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments